Dá se dělat úspěšné SEO s malým rozpočtem?

Dá se s investicí 30 000 Kč nastartovat úspěšné SEO? To byla otázka, na kterou jsme si chtěli v Click Happens odpovědět.

Často se říká, že SEO vyžaduje dlouhodobé investice a že výsledky jsou vidět až za dlouhou dobu. Bohužel je to pravda. SEO vyžaduje, abyste optimalizovali web po technické stránce, optimalizovali jeho rychlost, vytvořili analýzu klíčových slov, abyste dokázali navrhnout správnou strukturu a poskytnout lidem odpovědi na otázky, které hledají a v neposlední řadě se věnovali link buildingu, aby měl váš web autoritu.

Co když jste ale začínající firma, která si nemůže dovolit každý měsíc investovat 15 000 + Kč do SEO? Má taková firma nějakou šanci se SEO začít?

Tuto otázku jsme si kladli také. Máme dlouhodobé klienty, kteří se řadí k větším firmám, ale bohužel se nám stávalo, že jsme museli menším firmám říkat, že jim v tuto chvíli neumíme pomoct. SEO je bohužel časově náročná věc.

Zkusili jsme tedy test. Dali jsme si limit 30 000 Kč, do kterého se musíme vejít, aby byla strategie aplikovatelná i pro menší firmy. Všechny aktivity musí být delegovatelné na klienta, aby se neutrácelo za čas konzultanta.

Je toto ta nejlepší SEO strategie? V žádném případě. Nic se nevyrovná komplexní SEO strategii, technicky vyladěnému webu opřenému o kvalitní linkbuildingové aktivity. Je toto použitelné pro menší firmy, které potřebují nějak začít? Jednoznačně!

Ještě než vás budu napínat, tak se nám v rámci rozpočtu 30 000 Kč podařilo během roku od startu dostat každý měsíc na v průměru 20 000 návštěv z organického (neplaceného) vyhledávání z Googlu a Seznamu a nyní je to přes 30 000 měsíčně. Od spuštění webu jsme z organického vyhledávání získali již 722 000 návštěv. Pro představu jde o veterinární web, kde v tomto oboru se prokliky v rámci PPC pohybují kolem 1-2 Kč v průměru. Měsíčně tak web vygeneruje návštěvnost za kterou byste jinak zaplatili 30 000 – 60 000 Kč měsíčně. Protože jde o obsahový web, máte možnost jeho návštěvnost monetizovat například přes Google Adsense. Vzhledem k téma a lokalitě Google Adsense Calculator odhaduje téměř 3 000$ ročně, tedy měsíčně 250$.

Co pro to potřebujete?

Tato taktika nebude fungovat s každým webem. Protože v rámci tohoto rozpočtu není prostor upravovat web po technické stránce. Základním předpokladem je tedy mít web, který nebude mít žádné zásadní technické problémy. Toto si kontrolujeme, než se do podobné akce pustíme. Ideální je pokud máte web na některé z těchto platforem:

  • WordPress
  • Shoptet
  • Wix
  • Shopify
  • Drupal

Tyto platformy mají důležité základní věci správně a pokud máte aspoň trošku slušnou šablonu, měli byste být v pořádku. Pro začátek v našem prostředí to nejlepší co můžete udělat pro firemní web je založit ho na WordPressu, pro eshop sáhnout po Shoptetu. Věřte mi, že čas a prostředky, které byste věnovali do vývoje vlastního řešení budete na začátku podnikání potřebovat úplně jinde.

Budete také potřebovat velké množství svého času, protože veškerou tvorbu obsahu a interní prolinkování budete dělat vy. Je potřeba, abyste uměli aspoň trošku slušně psát, případně v týmu měli někoho, na koho to můžete delegovat. Pokud budete jen kopírovat texty z ChatGPT, nebude to fungovat.

Celá taktika se totiž točí kolem kvalitního pokrytí tematických clusterů. Google velmi pozitivně hodnotí stránky, které jsou autoritou v nějakém oboru a uživatelům přinášejí pohled na téma do hloubky.

V praxi se to dělá tak, že se vybere jedno hlavní téma a k němu se hledají témata, která to nějakým způsobem rozvíjí a tyto články se pak mezi sebou prolinkují.

Jako příklad můžeme uvést téma „zánět dělohy u psa“. Další oblasti, která toto téma rozvíjí můžou být:

  • Jak poznám zánět dělohy u psa?
  • Kdy kastrovat fenu?
  • Kolik stojí operace zánětu dělohy psa?
  • Co znamená, když pes hodně pije?
  • A další..

Začali jsme tedy tím, že jsme připravili detailní analýzu klíčových slov. Tu děláme následovně:

  • Společně s klientem dáme dohromady klíčová slova, která jsou důležitá pro jeho byznys
  • Inspirujeme se u konkurence, na která klíčová slova cílí, a přes která k nim chodí nejvíce lidí
  • K těmto slovům si „vytáhneme“ další klíčová slova z Google Ads
  • Využijeme našeptávače vyhledávačů i služeb jako Youtube nebo Wikipedie, abychom měli jistotu, že pokrýváme i tzv. long-taily
  • Využijeme také tzv. „click streamová data“ z placených nástrojů – jde o data od reálných uživatelů

V tuto chvíli máme tisíce, někdy desetitisíce klíčových slov, která musíme ručně projít, roztřídit, zaklasifikovat a zbavit se nesmyslů. Zkoušeli jsme pro to využívat AI, ale vrátili jsme se zpět k ruční práci, protože ve výstupech AI zůstává velké množství nesmyslů a klasifikace není tak dobře udělaná, jako od člověka. Ve finále nás tak stálo více času upravovat výstup po AI, než ho udělat od začátku sami.

Výstupem jsou dva dokumenty: Google Sheet kde jsou všechna data napojená do Google Looker Studio, kde je vizualizujeme. Díky tomu je práce s daty přívětivá i pro laika, který s analýzou klíčových slov nemá žádné zkušenosti, a zároveň díky Google Sheets, ze kterého si Google Looker Studio v 15minutových intervalech načítá data, máme možnost tato data kdykoli rychle aktualizovat.

Tato data jsme použili k tomu, abychom vytvořili publikační plán, který se bude skládat z článků, které cílí na hledaná klíčová slova plus článků, které sice nemají potenciál přivádět uživatele z vyhledávání, ale jsou to důležitá témata, která chtěla autorka webu komunikovat.

Jak to bude probíhat, pokud budete chtít také začít získávat organickou návštěvnost?

Nejprve se spolu spojíme a probereme jaké jsou vaše možnosti tvorby obsahu a na jaká témata byste chtěli být vidět.

Následně vypracujeme analýzu klíčových slov a připravíme publikační plán na 6 měsíců.

Analýzu a publikační plán vám představíme na schůzce. Zároveň od nás dostanete video návod, jak s analýzou pracovat a základy toho, jak tvořit obsah, aby fungoval ve výsledcích vyhledávání.

Pro koho je to vhodné?

Pro malé nebo začínají projekty, které nemají rozpočet, aby SEO řešili plnohodnotně. Tato taktika vám může pomoci nastartovat organickou návštěvnost, ale není to náhrada za plnohodnotné SEO. Nejlepších výsledků dosáhnete, když se budete věnovat SEO komplexně – optimalizace onpage faktorů, profesionálnímu copywritingu a link buildingu.

Kolik to bude stát?

Se vším se vejdete do 30 000 Kč. Za to získáte analýzu klíčových slov, publikační plán a návod, jak s tím pracovat a jak tvořit obsah.

Bude to fungovat?

My vám dáme podklady a nasměrujeme vás správným směrem. Jestli to ale bude fungovat záleží na vás, jestli budete poctivě tvořit obsah a dokážete ho psát v dobré kvalitě. Přední pozice si musíte zasloužit. Pokud si netroufáte na tvorbu obsahu tak se o to místo vás rádi postaráme.

Chci řešit SEO
Nezávazně nás kontaktujte a zkuste prosím popsat, s čím bychom vám měli pomoct a my se vám ozveme. Dokud si spolu neplácneme, za nic nebudete platit.
Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.
Popište nám krátce svůj projekt a co od spolupráce očekáváte